Sunday, February 1, 2009

self raising flour?


Mama : Boboy ! Ko pigi belikan mama tepung sama telur.

Boboy
: Aisehmen, balik-baliklah aku seja yang disuruh!


Mama
: Pigilah bah! Ko mau makan kek Coklat kan?


Boboy
: Yalah yalah! Telur berapa biji?..mau beli tepung apa?


Mama
: Beli telur sablas biji, Tepung naik sendiri satu kotak seja.


Setengah jam kemudian....


Boboy sudah lama sampai ke rumah.Mama yang rajin buat kek itu meninjau-ninjau di meja dapur. Di atas meja hanya ada telur sablas biji.

Mama:
Boboy!!..telurnya seja ada ni?.. Tepungnya mana?


Boboy
: Tepung ka Ma?.. alah ndak payah susah-susah! sampai juga tu nanti!


Mama:
Sampai?..Boboy ndak belikah tadi?


Boboy
: Beli bah ma... ada tu..


Mama
: Dimana tepung tu?


Boboy
: Ada di bawah tangga rumah!


Mama
: Kenapa di bawah tangga rumah?!


Boboy
: Kan dia Tepung Naik Sendiri!..nanti pandailah dia naik sendiri masuk rumah bah!..


Cerita ini benar-benar berlaku...

9 comments:

Monkey D Luffy said...

sengal punya boboy.... hahaha

ARYN said...

haha..lawaknya..loyar buruk ka...hikhik

Tujuh Kaki Dalam said...

hehe.

siapakah boboy itu?

adik atau anak buah?

atau adiknya si epal?

UnaChenta said...

Kapten,

boboy mmg begitu..

Aryn,

Ntah si Boboy time tu tgh buat lawak atau cubaan menyakitkan hati mak dia..hii..nakal punya budak..

TKD,
Boboy tu biarlah rahsia.. sebenarnya si boboy ni seorang perempuan muahaha...

Ummu Solehah Muhammad said...

oh boboy. i lap yr brain style. hahaa.

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

hehhe..ade2 je una nie...kreatip yer..

Tujuh Kaki Dalam said...

oh pompuan.

apsal tak pki nama bobby saja?

saya ada makcik nama beliau bobby.

(nama samaran dia kot.)

Miss Dreamer said...

Ko tak nak cerita pasal saudara kita ala2 boboy di semporna? Cerita pasal mama nya suruh beli pad jenama melotex? - siapa si boboy tu? curios ni...

chi am said...

boboy budak bijak..

Sunday, February 1, 2009

self raising flour?


Mama : Boboy ! Ko pigi belikan mama tepung sama telur.

Boboy
: Aisehmen, balik-baliklah aku seja yang disuruh!


Mama
: Pigilah bah! Ko mau makan kek Coklat kan?


Boboy
: Yalah yalah! Telur berapa biji?..mau beli tepung apa?


Mama
: Beli telur sablas biji, Tepung naik sendiri satu kotak seja.


Setengah jam kemudian....


Boboy sudah lama sampai ke rumah.Mama yang rajin buat kek itu meninjau-ninjau di meja dapur. Di atas meja hanya ada telur sablas biji.

Mama:
Boboy!!..telurnya seja ada ni?.. Tepungnya mana?


Boboy
: Tepung ka Ma?.. alah ndak payah susah-susah! sampai juga tu nanti!


Mama:
Sampai?..Boboy ndak belikah tadi?


Boboy
: Beli bah ma... ada tu..


Mama
: Dimana tepung tu?


Boboy
: Ada di bawah tangga rumah!


Mama
: Kenapa di bawah tangga rumah?!


Boboy
: Kan dia Tepung Naik Sendiri!..nanti pandailah dia naik sendiri masuk rumah bah!..


Cerita ini benar-benar berlaku...

9 comments:

Monkey D Luffy said...

sengal punya boboy.... hahaha

ARYN said...

haha..lawaknya..loyar buruk ka...hikhik

Tujuh Kaki Dalam said...

hehe.

siapakah boboy itu?

adik atau anak buah?

atau adiknya si epal?

UnaChenta said...

Kapten,

boboy mmg begitu..

Aryn,

Ntah si Boboy time tu tgh buat lawak atau cubaan menyakitkan hati mak dia..hii..nakal punya budak..

TKD,
Boboy tu biarlah rahsia.. sebenarnya si boboy ni seorang perempuan muahaha...

Ummu Solehah Muhammad said...

oh boboy. i lap yr brain style. hahaa.

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

hehhe..ade2 je una nie...kreatip yer..

Tujuh Kaki Dalam said...

oh pompuan.

apsal tak pki nama bobby saja?

saya ada makcik nama beliau bobby.

(nama samaran dia kot.)

Miss Dreamer said...

Ko tak nak cerita pasal saudara kita ala2 boboy di semporna? Cerita pasal mama nya suruh beli pad jenama melotex? - siapa si boboy tu? curios ni...

chi am said...

boboy budak bijak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails