Saturday, September 5, 2009

Beralih Ke Rutin Yang Baru

Hari- hari dengar lagu raya...

Tahun ni, ada kelainan sikit bila terdengar lagu raya..

Biasanya bila dengar lagu raya di hati tu sayu dan gembira..

Sekarang ni lain pulak..

Apabila mendengar lagu raya yang best-best, terasa tension dan penat pulak..

Sebab waktu mendengar lagu-lagu raya tu, aku di tempat kerja yang ada jugalah tekanannya..huhu

Tempat kerja aku adalah sebuah Pasaraya terkenal di Malaysia, dan sebab-sebab Novita takut pergi ke Malaysia..

Tapi aku masih boleh tangani tekanan ni.. ( ndak mo cakap besarlah plak.. )

Kalau kita sentiasa rasa bersyukur dan pandang sesuatu tu dengan positif, insyaAllah.. hatimu sentiasa tenang dan tidak terlampau tekanan..

Pandang sesuatu tekanan tu dengan rasa teruja.. Yeah I can Do It! bayangkan tengah ikut rancangan realiti TV 'Fear Factor'.. hadapi ketakutanmu itu...

Bercerita mengenai rutin kehidupan seharian.. sekarang ni rutin aku sudah berubah...

Sebab aku sudah bekerja, jadi tanggungjawab terhadap kerja itu sudah ada..

Kerja juga ibadat kan..jadi kita kena buat baik-baik..

Aku rindulah dengan Mama.. kesian dia di sana tiada kawan.. aku berharap juga, aku dapat pindah kerja dekat dengan Mama suatu hari nanti..

To EG and Ejah.. rajin2lah updated Blog kamurang... dengan Blog kamulah aku dapat ikut cerita kamu kan.. apa guna ada hinterrnett di rumah..ngehehe..

Nampaknya raya tahun ni, aku dapat balik di Hari Raya Pertama, dan cuti pun ndak boleh lama-lama.. like my Bos said " Ini bukan Jabatan Kebajikan..ehhhh.. bukan Jabatan Kerajaan, mau cuti lama-lama sampai 6 - 7 hari ! "... huhuuu...



7 comments:

Miss Dreamer said...

Jangan kau tension2 bah.. Bergumbira kita di Hari Raya nie. Aku bawak kau jalan2 satu sandakan. Explore race kita.. Dengan 'BodyGuard' ku yang baru Hehe..

EPAL said...

salam..hehheh yaba nnti aku upate juga..tggu laptop mu haahhhhah...ui mcm kmu...


na....aku lagi kesian sama mama..huhuhu AKU MAU BALIK RAYA......rindunya aku sama mama n bapa....
aku mau balik..tapi nda pa

sabar..

UnaChenta said...

Miss Dreamer,
Hehehe Bodyguard baru ya..
Makan coto makasar, pergi menziarahi sepupu di sepilok, bergambar di depan tandas st.cecilia..pergi Lupak Meluas hihi yang dari dulu aku dengar nama tempat tu jak tapi ndak pernah pergi hahaha...

Epal,
Sabar2... banyakkan bersabar bebeh..

Cuti sem next time yu ken bek hom ^_^ ..:) *u can back home*

Monkey D Luffy said...

hari2 dgr lagu sama bosan kan

haha

rahma said...

salam singgah.... ^-^ v

rahma said...

salam singgah.... ^-^ v

UnaChenta said...

Hai Rahma dan Kapten !!

Terimas sudi lawat belog gue..;)

Saturday, September 5, 2009

Beralih Ke Rutin Yang Baru

Hari- hari dengar lagu raya...

Tahun ni, ada kelainan sikit bila terdengar lagu raya..

Biasanya bila dengar lagu raya di hati tu sayu dan gembira..

Sekarang ni lain pulak..

Apabila mendengar lagu raya yang best-best, terasa tension dan penat pulak..

Sebab waktu mendengar lagu-lagu raya tu, aku di tempat kerja yang ada jugalah tekanannya..huhu

Tempat kerja aku adalah sebuah Pasaraya terkenal di Malaysia, dan sebab-sebab Novita takut pergi ke Malaysia..

Tapi aku masih boleh tangani tekanan ni.. ( ndak mo cakap besarlah plak.. )

Kalau kita sentiasa rasa bersyukur dan pandang sesuatu tu dengan positif, insyaAllah.. hatimu sentiasa tenang dan tidak terlampau tekanan..

Pandang sesuatu tekanan tu dengan rasa teruja.. Yeah I can Do It! bayangkan tengah ikut rancangan realiti TV 'Fear Factor'.. hadapi ketakutanmu itu...

Bercerita mengenai rutin kehidupan seharian.. sekarang ni rutin aku sudah berubah...

Sebab aku sudah bekerja, jadi tanggungjawab terhadap kerja itu sudah ada..

Kerja juga ibadat kan..jadi kita kena buat baik-baik..

Aku rindulah dengan Mama.. kesian dia di sana tiada kawan.. aku berharap juga, aku dapat pindah kerja dekat dengan Mama suatu hari nanti..

To EG and Ejah.. rajin2lah updated Blog kamurang... dengan Blog kamulah aku dapat ikut cerita kamu kan.. apa guna ada hinterrnett di rumah..ngehehe..

Nampaknya raya tahun ni, aku dapat balik di Hari Raya Pertama, dan cuti pun ndak boleh lama-lama.. like my Bos said " Ini bukan Jabatan Kebajikan..ehhhh.. bukan Jabatan Kerajaan, mau cuti lama-lama sampai 6 - 7 hari ! "... huhuuu...



7 comments:

Miss Dreamer said...

Jangan kau tension2 bah.. Bergumbira kita di Hari Raya nie. Aku bawak kau jalan2 satu sandakan. Explore race kita.. Dengan 'BodyGuard' ku yang baru Hehe..

EPAL said...

salam..hehheh yaba nnti aku upate juga..tggu laptop mu haahhhhah...ui mcm kmu...


na....aku lagi kesian sama mama..huhuhu AKU MAU BALIK RAYA......rindunya aku sama mama n bapa....
aku mau balik..tapi nda pa

sabar..

UnaChenta said...

Miss Dreamer,
Hehehe Bodyguard baru ya..
Makan coto makasar, pergi menziarahi sepupu di sepilok, bergambar di depan tandas st.cecilia..pergi Lupak Meluas hihi yang dari dulu aku dengar nama tempat tu jak tapi ndak pernah pergi hahaha...

Epal,
Sabar2... banyakkan bersabar bebeh..

Cuti sem next time yu ken bek hom ^_^ ..:) *u can back home*

Monkey D Luffy said...

hari2 dgr lagu sama bosan kan

haha

rahma said...

salam singgah.... ^-^ v

rahma said...

salam singgah.... ^-^ v

UnaChenta said...

Hai Rahma dan Kapten !!

Terimas sudi lawat belog gue..;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails