Tuesday, September 15, 2009

Edidi Lepas Geram

Senarai benda yang digerami dan senarai orang- orang seperti ini aku harap tidak wujud di tempat kerja

  1. Staff yang pikir dia saja yang banyak kerja.
  2. Staff yang pikir dia punya kerja saja yang urgent.
  3. Staff yang mulut bising, macam dia sajalah banyak kerja dan assume semua orang tiada kerja.
  4. Staff yang perasan mentang2 dia sudah lama kerja di Company ,dia boleh berlagak Bos, padahal taraf sama saja.. baru kerja kerani sudah tambirang, belum lagi dia jadi bini datuk, kalau jadi orang besarlah, ndak taulah jadi apa.
  5. Staff yang pandai putar belit cerita supaya nampak dia yang tidak bersalah, innocent, padahal semua orang tau perangai dia yang ular itu.
  6. Staff yang buat silap, tapi ndak mengaku kesilapan buat donno jak.Bodoh Sombong!
  7. Staff yang mau ke arah 'Sexual Harrasment'.
  8. Eh, aku ada buat list benda pulak kan?..ndak termasuk pulak--> Bila kita ada banyak kerja urgent yang ada dateline, di situlah benda2 kecil ikut menyampuk, disuruh buat itulah inilah, aku bukan superwomanlah!
  9. Bila orang lain tidak faham situasi kau, mau kita saja yang faham situasi dorang.
  10. Staff talam dua muka, yang mau menyampuk2 padahal ndak tau apa situasi orang.
  11. Rasanya kalau aku ada pegang 'DeathNote' aku tulis nama-nama orang ni sekali dengan bos2 dia muehehe..
  12. Time lapar memang aku jadi garang dan mean. <--- tiba-tiba list ini ada muehehe
  13. Tidak boleh puaskan hati semua orang.Jadi selalu dengar cakap-cakap belakang tabir yang sedang giat mentop-upkan pahala keringmu.( Senang cakap, orang mengumpat kau )
  14. Terpaksa memotong overtime orang, padahal dorang sudah penat2 kerja, kesian dorang. Siapa suruh company lokek bagi budget OT.
  15. Bila mesin copy bertukar jadi transformer, baru tu dia mau balik ke asal makan masa, mau satu jam, sebab dia sempat ke kedai stationery berdekatan membeli kertas Double A. Susah kami mau print kerja yang urgent.

3 comments:

Miss Dreamer said...

Sabar... Aku pun tadi tension dengan kerja. .Siap mau menangis lagi.. Tapi alhamdullilah.. Aku dengan 2 org bos ku terus berbincang.. Tapi aku tau mesti pas ni aku dicop suka melawan.. ishk ndak mau aku.. Aku mau jadi pekerja yang baik2 je.. Ala Una.. kita ni sama

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

assalmualikum...sabar la bro heheheheheheheheheheh...apa mau buat....heheheheheh

relax la...hahahahahaha

Azean Azman said...

Miss D and EPal,
Thanks for all your support Muahh :)

Tuesday, September 15, 2009

Edidi Lepas Geram

Senarai benda yang digerami dan senarai orang- orang seperti ini aku harap tidak wujud di tempat kerja

  1. Staff yang pikir dia saja yang banyak kerja.
  2. Staff yang pikir dia punya kerja saja yang urgent.
  3. Staff yang mulut bising, macam dia sajalah banyak kerja dan assume semua orang tiada kerja.
  4. Staff yang perasan mentang2 dia sudah lama kerja di Company ,dia boleh berlagak Bos, padahal taraf sama saja.. baru kerja kerani sudah tambirang, belum lagi dia jadi bini datuk, kalau jadi orang besarlah, ndak taulah jadi apa.
  5. Staff yang pandai putar belit cerita supaya nampak dia yang tidak bersalah, innocent, padahal semua orang tau perangai dia yang ular itu.
  6. Staff yang buat silap, tapi ndak mengaku kesilapan buat donno jak.Bodoh Sombong!
  7. Staff yang mau ke arah 'Sexual Harrasment'.
  8. Eh, aku ada buat list benda pulak kan?..ndak termasuk pulak--> Bila kita ada banyak kerja urgent yang ada dateline, di situlah benda2 kecil ikut menyampuk, disuruh buat itulah inilah, aku bukan superwomanlah!
  9. Bila orang lain tidak faham situasi kau, mau kita saja yang faham situasi dorang.
  10. Staff talam dua muka, yang mau menyampuk2 padahal ndak tau apa situasi orang.
  11. Rasanya kalau aku ada pegang 'DeathNote' aku tulis nama-nama orang ni sekali dengan bos2 dia muehehe..
  12. Time lapar memang aku jadi garang dan mean. <--- tiba-tiba list ini ada muehehe
  13. Tidak boleh puaskan hati semua orang.Jadi selalu dengar cakap-cakap belakang tabir yang sedang giat mentop-upkan pahala keringmu.( Senang cakap, orang mengumpat kau )
  14. Terpaksa memotong overtime orang, padahal dorang sudah penat2 kerja, kesian dorang. Siapa suruh company lokek bagi budget OT.
  15. Bila mesin copy bertukar jadi transformer, baru tu dia mau balik ke asal makan masa, mau satu jam, sebab dia sempat ke kedai stationery berdekatan membeli kertas Double A. Susah kami mau print kerja yang urgent.

3 comments:

Miss Dreamer said...

Sabar... Aku pun tadi tension dengan kerja. .Siap mau menangis lagi.. Tapi alhamdullilah.. Aku dengan 2 org bos ku terus berbincang.. Tapi aku tau mesti pas ni aku dicop suka melawan.. ishk ndak mau aku.. Aku mau jadi pekerja yang baik2 je.. Ala Una.. kita ni sama

EPAL...NORFAEZAH MOHD NUR said...

assalmualikum...sabar la bro heheheheheheheheheheh...apa mau buat....heheheheheh

relax la...hahahahahaha

Azean Azman said...

Miss D and EPal,
Thanks for all your support Muahh :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails