Monday, June 22, 2009

Tambisan Menjerit !

Salam... Kali ini aku akan berabis memuat turun gambar-gambar ketika lawatan tidak rasmi Datin Una ke Tambisan.. Saksikanlah...


Sebelum tu, aku uploadkan gambar favourite tahun lalu ketika aku berkunjung di Tambisan, Lahad Datu. Ini pakcik aku yang paling glamer dalam keluarga 'Pakcik Bongsu' dan 'Meet Auntie Ning' tengah membuat percubaan pertama 'Mengaut Baling' ( Baling~ udang kecil yang biasa orang buat budu atau belacan )


Sebenarnya ada banyak gambar yang aku ambil menggunakan handset haprak yang aku sayang.Bolehlah tu, asalkan ada gambar dan boleh orang agak gambar apa tu kan..hehe. Mau dekat seminggu aku di sana, Uiinaa.. punyalah panas kalau siangnya, tuhan sejalah bah yang tahu..huhu.. Bak kata sepupu aku si Rosman " Kalau kau mau merasa hidup susah dan bertapa menyucikan jiwa datanglah kau ke Tambisan"



Petang-petang yang kurang panas, sepupu aku si Punang bawa jalan-jalan ke 'Siring'. Pakai camera handphone saja ni, itulah tidak terang. Di depan jambatan ni, ada 'resort' kecil rumah tumpangan diusahakan oleh orang persendirian.









Rumah kecil atap merah itulah 'Resort kecil'nya... sebelahnya tempat makan, habis memancing atau beli saja ikan dengan orang kampung boleh minta tolong dengan pengusaha 'resort' ini masakkan. Jangan takut bagus juga durang tu, ndak juga memukul hehe.. Aku ni buat lawak budus jak. Ek, part minta masak tu bukan lawak, itu betul2 pulak.


Ketika beramai-ramai naik bot untuk ke seberang. Kelihatan En.Radzi memakai baju merah dan beliau senang memangku putera bongsunya yang bernama Syazwan ( Syazwe' bila ditranslate ke lidah bugis hehe ) Cik Juliza Adzlizan Wati senang memakai tudung birunya, dan Cik Mulut Tumpis aka Iron Lady Pulau Tambisan dan seanteronya Cik Murdianah, kelihatan beliau senang berlakon berpurak-purak tidak melihat lensa kamera handphone haprakku.. Ketiga-tiga mereka ini begitu senang sekali.. ^-^

Cerita akan disambung..

15 comments:

Miss Dreamer said...

Bestnya kamu!! Mau bah jugak kau ikut jalan2 di tambisan.....Kau ingat ka jan si punang marah aku pasal ndak pandai mengikat bot bila kam isudah sampai di seberang.. Kau dengar dia marah2 dari rumah..

UnaChenta said...

heheheh ingaattt..

dia marah banyak hal pasal kita hehe...

sampai dia terbawa2 dalam mimpinya hehe...

Nanti ada rezeki,kita lagi jalan2 sana sama2 dan ramai2 :)

Monkey D Luffy said...

gambar ko mana?

UnaChenta said...

Kapten,

Gambar aku x ada dalam entry ni..

dalam keseluruhan belog ni pun tiadalah..ngehee..

Ummu Solehah Muhammad said...

kak una. betapa chanteqnya belog kamu

UnaChenta said...

Wahhh!!

Terima kasih Solehah!

Mau tukar selera sikit.. dulu asyik warna pink sekarang hijau pula..

Baru sekarang kita berinteraksi dalam blogger, sebelum ni di MukaBuku saja..hahaha..^-^

UpperSixers said...

weii unachenta ni duk mana ni? apahal tiba-tiba muncul pastu lama senyap? gi hibernasi ke apa?


yang benar,
u x kenal i.

UnaChenta said...

Uppersixers,

Gua x pegi hibernasi mana2..
Lu apa khabar mode uppersixers?..:)
ngehehe..

I yg purak2 x kenal u,
Munahchi

azman said...

Tambisan?
nda pernah ku dengar pun?
dimanakan tambisan ani??

btw paling akhir aku ke LD tahun 2006 dulu...itu pun di bandarnya

UnaChenta said...

Encik Azman yang sama nama dengan nama beliauku hehe,

Memang jarang orang tau pasal kampung Tambisan ni, dia bahagian Lahad Datu, dari LD mau dua jam lebih untuk ke sana. Sebelum sampai Tambisan, kita akan lalu Cenderawasih, Felda LD. Tambisan ni ada dua bahagian, Tambisan Darat dan Pulau Tambisan. Kampung Tambisan ni jauh di hujung map LD, mau dekat2 dengan pulau-pulau kecil Filipina..

RakBaju said...

hai there!

Please visit us at http://rakbaju.blogspot.com

Banyak baju yang cantik-cantik and harga yang berpatutan tau. See you there!!

izza the PINKERTON said...

hello sweety!!! ur back!! :D

reena said...

hello una chomel... lame tak jenjalan yek...

EPAL said...

wah2 heheheheh ui mcm kmu tua uda hehehehe ya bgus2 la kmu menempuh umut yang nda lama lgi abis hahahhahaha

UnaChenta said...

Izza Sweet!
iya dah lama x muncul..ni pun baru terbaca komen yang dulu2 hehe..

Reena mama jelita,
huhu iyalah dah berkurun x jenjalan..kesiaann...

Epal, ko ni macam menyumpah aku mampos cepat lak..umur ndak lama habis?.. huhuhu..

Monday, June 22, 2009

Tambisan Menjerit !

Salam... Kali ini aku akan berabis memuat turun gambar-gambar ketika lawatan tidak rasmi Datin Una ke Tambisan.. Saksikanlah...


Sebelum tu, aku uploadkan gambar favourite tahun lalu ketika aku berkunjung di Tambisan, Lahad Datu. Ini pakcik aku yang paling glamer dalam keluarga 'Pakcik Bongsu' dan 'Meet Auntie Ning' tengah membuat percubaan pertama 'Mengaut Baling' ( Baling~ udang kecil yang biasa orang buat budu atau belacan )


Sebenarnya ada banyak gambar yang aku ambil menggunakan handset haprak yang aku sayang.Bolehlah tu, asalkan ada gambar dan boleh orang agak gambar apa tu kan..hehe. Mau dekat seminggu aku di sana, Uiinaa.. punyalah panas kalau siangnya, tuhan sejalah bah yang tahu..huhu.. Bak kata sepupu aku si Rosman " Kalau kau mau merasa hidup susah dan bertapa menyucikan jiwa datanglah kau ke Tambisan"



Petang-petang yang kurang panas, sepupu aku si Punang bawa jalan-jalan ke 'Siring'. Pakai camera handphone saja ni, itulah tidak terang. Di depan jambatan ni, ada 'resort' kecil rumah tumpangan diusahakan oleh orang persendirian.









Rumah kecil atap merah itulah 'Resort kecil'nya... sebelahnya tempat makan, habis memancing atau beli saja ikan dengan orang kampung boleh minta tolong dengan pengusaha 'resort' ini masakkan. Jangan takut bagus juga durang tu, ndak juga memukul hehe.. Aku ni buat lawak budus jak. Ek, part minta masak tu bukan lawak, itu betul2 pulak.


Ketika beramai-ramai naik bot untuk ke seberang. Kelihatan En.Radzi memakai baju merah dan beliau senang memangku putera bongsunya yang bernama Syazwan ( Syazwe' bila ditranslate ke lidah bugis hehe ) Cik Juliza Adzlizan Wati senang memakai tudung birunya, dan Cik Mulut Tumpis aka Iron Lady Pulau Tambisan dan seanteronya Cik Murdianah, kelihatan beliau senang berlakon berpurak-purak tidak melihat lensa kamera handphone haprakku.. Ketiga-tiga mereka ini begitu senang sekali.. ^-^

Cerita akan disambung..

15 comments:

Miss Dreamer said...

Bestnya kamu!! Mau bah jugak kau ikut jalan2 di tambisan.....Kau ingat ka jan si punang marah aku pasal ndak pandai mengikat bot bila kam isudah sampai di seberang.. Kau dengar dia marah2 dari rumah..

UnaChenta said...

heheheh ingaattt..

dia marah banyak hal pasal kita hehe...

sampai dia terbawa2 dalam mimpinya hehe...

Nanti ada rezeki,kita lagi jalan2 sana sama2 dan ramai2 :)

Monkey D Luffy said...

gambar ko mana?

UnaChenta said...

Kapten,

Gambar aku x ada dalam entry ni..

dalam keseluruhan belog ni pun tiadalah..ngehee..

Ummu Solehah Muhammad said...

kak una. betapa chanteqnya belog kamu

UnaChenta said...

Wahhh!!

Terima kasih Solehah!

Mau tukar selera sikit.. dulu asyik warna pink sekarang hijau pula..

Baru sekarang kita berinteraksi dalam blogger, sebelum ni di MukaBuku saja..hahaha..^-^

UpperSixers said...

weii unachenta ni duk mana ni? apahal tiba-tiba muncul pastu lama senyap? gi hibernasi ke apa?


yang benar,
u x kenal i.

UnaChenta said...

Uppersixers,

Gua x pegi hibernasi mana2..
Lu apa khabar mode uppersixers?..:)
ngehehe..

I yg purak2 x kenal u,
Munahchi

azman said...

Tambisan?
nda pernah ku dengar pun?
dimanakan tambisan ani??

btw paling akhir aku ke LD tahun 2006 dulu...itu pun di bandarnya

UnaChenta said...

Encik Azman yang sama nama dengan nama beliauku hehe,

Memang jarang orang tau pasal kampung Tambisan ni, dia bahagian Lahad Datu, dari LD mau dua jam lebih untuk ke sana. Sebelum sampai Tambisan, kita akan lalu Cenderawasih, Felda LD. Tambisan ni ada dua bahagian, Tambisan Darat dan Pulau Tambisan. Kampung Tambisan ni jauh di hujung map LD, mau dekat2 dengan pulau-pulau kecil Filipina..

RakBaju said...

hai there!

Please visit us at http://rakbaju.blogspot.com

Banyak baju yang cantik-cantik and harga yang berpatutan tau. See you there!!

izza the PINKERTON said...

hello sweety!!! ur back!! :D

reena said...

hello una chomel... lame tak jenjalan yek...

EPAL said...

wah2 heheheheh ui mcm kmu tua uda hehehehe ya bgus2 la kmu menempuh umut yang nda lama lgi abis hahahhahaha

UnaChenta said...

Izza Sweet!
iya dah lama x muncul..ni pun baru terbaca komen yang dulu2 hehe..

Reena mama jelita,
huhu iyalah dah berkurun x jenjalan..kesiaann...

Epal, ko ni macam menyumpah aku mampos cepat lak..umur ndak lama habis?.. huhuhu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails