Tuesday, October 19, 2010

Down memory Lane

Image uploads will be disabled for two hours due to maintenance at 5:00PM PDT Wednesday, Oct. 20th


Gambar tak boleh diupload..jadi bolehlah aku merepek tanpa gambar di sini. Mau excuse hanya tulis caption tidak buli.. sebab picture nada!


Tadi online, tiba-tiba boring semangat mau google tempat-tempat aku membesar.. tempat-tempat yang banyak memori, dan membangkitkan bau-bauan zaman kanak-kanak :)...


Aku dah save beberapa gambar yang membuatkan hatiku berkata...
 " Anduii... macam mau balik ke zaman ni ..."


Entri seterusnya, InsyaAllah aku akan upload semua gambar yang aku save tu, dan cuba merepek dan bercerita di sini lagi.


Teringat perbualan dulu-dulu dengan kembar aku;


Kembar 1 : Bodoh!
Kembar 2: Kaulah Bodoh!!
Kembar 1 : Kalau aku bodoh , kau pun bodoh jugakk!!
Kembar 2 : Aii??..kenapa pulak?!
Kembar 1 : Sebab kita kembar, kita diberanakkan sama-sama satu perut!
Kembar 2: Kalau begitu aku kembar pandai, kau kembar bodoh!
Kembar 1 : Ndak buli begitu.. sebab time mama mengandungkan kita, sambungan otak kita sama! bersambung!! Jadi otak kita sama lah !
Kembar 2 : Kalau begitu, sebenarnya kau anak angkat!!
Kembar 1: Kalau aku anak angkat, kenapa muka kita sama??
Kembar 2: Kebetulan lah bah tu!
Kembar 1 : Kebetulan pula dorang mama boleh ambil anak angkat muka yang sama!
Kembar 2: Mestilah mama senang cari, sebab muka ku muka kebanyakkan!..


Huhuu.. sebenarnya ada panjang lagi..tapi tiba-tiba ada urgent plak ni hehe..


p/s: Eg, ko masi ingat dialog ala-ala di atas tu?  si jan anak buah kita yang kasi ingat, sebab bilangnya bila kita bergaduh lucu bilangnya..padahal dia ndak tau kita tengah kepayahan mau menegakkan keegoan masing wahahah..sori Eg, sebab selalu bergaduh dengan ko dulu muahahah...mesra adik beradik bah tu kan ;).



14 comments:

Misae Nohara said...

nanti letaklah gambar kamu dengan kembar kamu, bah!

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

btul tu una..nnati plzz letakkan gambr kamu.

UnaChenta said...

Misae & Ayong
Okeh..nanti aku letak gambar dengan kembar aku ( evil twin ngehngeh )

Eg Azman said...

Ya bah.. aku ingat lagi.. kau tu jahat sama aku... uwaaaaaaaaaaaa.... Tapi banyak benda yang kita buat sama2. Aku ingat lagi mama cakap, kalau kita bergaduh jak mesti mama ckp macam ni.. "Heii ..kalau aku tau begini korang selalu bergaduh, aku ikut cara orang bugis!! Kasih makan tembuni masing2 supaya ndak bergaduh!!" .. Dalam hatiku.. knp ndak kasih makan awal2? hahahaha

Anonymous said...

hahha kalu begaduh bukan alang2 kmu tu..bikin lucu kdg bikin takut hahahhahhahah


epal faezah hahha

Anonymous said...

Ni kembar cantik ka kembar bidak?

Anonymous said...

Cantik kalu diluar saja pun apa gunanya.....

UnaChenta said...

Anon,

Si Anon ni macam aku tau jak orangnya..


Eg,
Huhu ya bah.. mintak mahaplah..kadang2 aku jahat kadang2 ko huahua..

Epal,
Sorii sebab ko jadi saksi kesadisan kami..minatk mahap mintak hampun..;p

UnaChenta said...

Anon,

dua-dualah bah tu :)
Beauty is in the eyes of the beholder

Eg Azman said...

Anon..
kami cantik diluar and dalaman..Betulkan Una?? Jangan jeles anon.. kau mcam ndak tenteram jak tengok kami ni kenapa?

Vic said...

eg/una:yupp.. u all berdua amat cantik, sama ja rupanya kan.. teringin nk ada anak kembar.. hehehe

UnaChenta said...

Eg & Vic,

Thanks dear.. :)

Vic klu dapat baby kembar kan best!..mudah2an :)

Vic said...

hmm.. klu nk tahu, vic mmg bercita2 nk dpt anak kembar n berusaha ke arah tu.. maklumlah, kahwin pun lewat kn.. tapi ituhari scan, doktor kata seorang bayi lelaki.. insyaAllah.. hehe

UnaChenta said...

Vic,

Alhamdulillah :) dapat baby lelaki..mesti handsome tu.. :)

Tuesday, October 19, 2010

Down memory Lane

Image uploads will be disabled for two hours due to maintenance at 5:00PM PDT Wednesday, Oct. 20th


Gambar tak boleh diupload..jadi bolehlah aku merepek tanpa gambar di sini. Mau excuse hanya tulis caption tidak buli.. sebab picture nada!


Tadi online, tiba-tiba boring semangat mau google tempat-tempat aku membesar.. tempat-tempat yang banyak memori, dan membangkitkan bau-bauan zaman kanak-kanak :)...


Aku dah save beberapa gambar yang membuatkan hatiku berkata...
 " Anduii... macam mau balik ke zaman ni ..."


Entri seterusnya, InsyaAllah aku akan upload semua gambar yang aku save tu, dan cuba merepek dan bercerita di sini lagi.


Teringat perbualan dulu-dulu dengan kembar aku;


Kembar 1 : Bodoh!
Kembar 2: Kaulah Bodoh!!
Kembar 1 : Kalau aku bodoh , kau pun bodoh jugakk!!
Kembar 2 : Aii??..kenapa pulak?!
Kembar 1 : Sebab kita kembar, kita diberanakkan sama-sama satu perut!
Kembar 2: Kalau begitu aku kembar pandai, kau kembar bodoh!
Kembar 1 : Ndak buli begitu.. sebab time mama mengandungkan kita, sambungan otak kita sama! bersambung!! Jadi otak kita sama lah !
Kembar 2 : Kalau begitu, sebenarnya kau anak angkat!!
Kembar 1: Kalau aku anak angkat, kenapa muka kita sama??
Kembar 2: Kebetulan lah bah tu!
Kembar 1 : Kebetulan pula dorang mama boleh ambil anak angkat muka yang sama!
Kembar 2: Mestilah mama senang cari, sebab muka ku muka kebanyakkan!..


Huhuu.. sebenarnya ada panjang lagi..tapi tiba-tiba ada urgent plak ni hehe..


p/s: Eg, ko masi ingat dialog ala-ala di atas tu?  si jan anak buah kita yang kasi ingat, sebab bilangnya bila kita bergaduh lucu bilangnya..padahal dia ndak tau kita tengah kepayahan mau menegakkan keegoan masing wahahah..sori Eg, sebab selalu bergaduh dengan ko dulu muahahah...mesra adik beradik bah tu kan ;).



14 comments:

Misae Nohara said...

nanti letaklah gambar kamu dengan kembar kamu, bah!

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

btul tu una..nnati plzz letakkan gambr kamu.

UnaChenta said...

Misae & Ayong
Okeh..nanti aku letak gambar dengan kembar aku ( evil twin ngehngeh )

Eg Azman said...

Ya bah.. aku ingat lagi.. kau tu jahat sama aku... uwaaaaaaaaaaaa.... Tapi banyak benda yang kita buat sama2. Aku ingat lagi mama cakap, kalau kita bergaduh jak mesti mama ckp macam ni.. "Heii ..kalau aku tau begini korang selalu bergaduh, aku ikut cara orang bugis!! Kasih makan tembuni masing2 supaya ndak bergaduh!!" .. Dalam hatiku.. knp ndak kasih makan awal2? hahahaha

Anonymous said...

hahha kalu begaduh bukan alang2 kmu tu..bikin lucu kdg bikin takut hahahhahhahah


epal faezah hahha

Anonymous said...

Ni kembar cantik ka kembar bidak?

Anonymous said...

Cantik kalu diluar saja pun apa gunanya.....

UnaChenta said...

Anon,

Si Anon ni macam aku tau jak orangnya..


Eg,
Huhu ya bah.. mintak mahaplah..kadang2 aku jahat kadang2 ko huahua..

Epal,
Sorii sebab ko jadi saksi kesadisan kami..minatk mahap mintak hampun..;p

UnaChenta said...

Anon,

dua-dualah bah tu :)
Beauty is in the eyes of the beholder

Eg Azman said...

Anon..
kami cantik diluar and dalaman..Betulkan Una?? Jangan jeles anon.. kau mcam ndak tenteram jak tengok kami ni kenapa?

Vic said...

eg/una:yupp.. u all berdua amat cantik, sama ja rupanya kan.. teringin nk ada anak kembar.. hehehe

UnaChenta said...

Eg & Vic,

Thanks dear.. :)

Vic klu dapat baby kembar kan best!..mudah2an :)

Vic said...

hmm.. klu nk tahu, vic mmg bercita2 nk dpt anak kembar n berusaha ke arah tu.. maklumlah, kahwin pun lewat kn.. tapi ituhari scan, doktor kata seorang bayi lelaki.. insyaAllah.. hehe

UnaChenta said...

Vic,

Alhamdulillah :) dapat baby lelaki..mesti handsome tu.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails