Wednesday, January 7, 2009

Drama Mekap Tebal!

Drama SpaQ di TV3 Musim Pertama lalu.. Musim terbaru, bajet untuk mekap telah bertambah..



Entry kali ni aku x mo taip panjang2..

cukup untuk luahkan apa yang ada dalam fikiran aku..

Drama Spa Q di tv3, siapa yg ada tengok drama ni?

Jalan cerita dia okey, pelakon2 dia pun okey..

Tapi tema mekap tebalnya tu..

ada pelakon perempuan yg ngam dgn mekap ala2 diva tebal 2 inci tu..

Tapi, puhhleaaasee lah... ada yang memang x ngam langsung!..

Tolonglah wahai tukang mekap atau kawan2 dia.. tolonglah bagitau wig dan mekap dia buat dia nampak......

Haihh!...


Ndak bulih...

Ndak bulihhh cakap..

Aku seakan2 terdengar2 si Tujuh Kaki Dalam Bercakap..

"Yang betul itu mengumpat.. yang salah itu fitnah "..( Suara Bergemaaa... )

Huhuuu.. Tapi aku ndak bagitau kan siapa yang aku maksudkan di atas..

hehe..anggaplah ini hanyalah monolog dalaman seorang una..


p/s : Mula2 malas mau updated, tetapi bersemangat bila ada kawan2 seperti Solehah dan Izza yang selalu rajin meniupkan semangat kerajinan untuk updated. Dan lagi terharu bila dapat tau Solehah hari hari datang Blog Una yang humble ini, walaupun si Una ni malas mengupdated..

Post selepas ini ada sesuatu untuk kamu-kamu..

9 comments:

Ummu Solehah Muhammad said...

sesuatu tu yg nak tunggu tuuuuuu...

izza the PINKERTON said...

AHAHAHAHAH ada ke tiup.

lepas ni tiup byk2.

fuh fuh fuh fuh fuh!

epal said...

hahahaha macam kamu tinguk spaQ tu hahaha bukan alang2 ko ni una hehehehe


sori tada msa mau menghapdet huhuhu phm2 ja la....x da laptop mu d sni hahahahahahah

UnaChenta said...

solehah,

Tuanguuu..dah siap , aku dah publish!

Izza,

jgn fuhhh banyak sgt, kena tempias! hahahah..jgn marah beb..gurau!

Epal,
x apa, aku mengerti hehe..

Tujuh Kaki Dalam said...

tadi masa berbuka di kantin tempat kerja terlayan juga drama ni.

siyesly dah mcm bukan org Islam.(kata pakcik depan saya)

haih..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

hehhe budak umah kt suker tgk SPA Q

UnaChenta said...

Mardhatillah,

sebenarnya una suka tgk crita ni..tapi kdg2 terganggu dgn beb. pelakon yg x seswai lgsung mekap dia..haha

Dj_Diddy said...

make up plakon2 spa q sangat2 bersesuaian.. sah2 begitulah watak yang dikehendaki..

lainla kalau watak orang kampung.. x kan nak mekap cimtukan?! Golongan elit.. dan juga mereka2 yang bekerja di spa.. begitula mekap yang sepatutnya..

UnaChenta said...

Dj diddy! terima kasih sebab sudi meninggalkan komen :)

Una x cakap semua pelakon dlm drama SpaQ itu x sesuai bermekap tebal.

Dlm entri ada una sebutkan, ada pelakon yg sesuai dan ada yang tidak..

Memang betullah, mekap tebal tu sesuai dgn gol elit, yg kerja di SPA2. tapi tebalnya mekap tu pun kena ngam juga kan kadar ketebalannya.Kalau tebal dan cantik x apa jgak kan..


tapi yg penting, masing2 ada pendapat sendiri.Una follow gak cerita SpaQ ni. Suka tgk wajah pelakon perempuan baru, watak anak perempuan Norish Karman :)

Wednesday, January 7, 2009

Drama Mekap Tebal!

Drama SpaQ di TV3 Musim Pertama lalu.. Musim terbaru, bajet untuk mekap telah bertambah..



Entry kali ni aku x mo taip panjang2..

cukup untuk luahkan apa yang ada dalam fikiran aku..

Drama Spa Q di tv3, siapa yg ada tengok drama ni?

Jalan cerita dia okey, pelakon2 dia pun okey..

Tapi tema mekap tebalnya tu..

ada pelakon perempuan yg ngam dgn mekap ala2 diva tebal 2 inci tu..

Tapi, puhhleaaasee lah... ada yang memang x ngam langsung!..

Tolonglah wahai tukang mekap atau kawan2 dia.. tolonglah bagitau wig dan mekap dia buat dia nampak......

Haihh!...


Ndak bulih...

Ndak bulihhh cakap..

Aku seakan2 terdengar2 si Tujuh Kaki Dalam Bercakap..

"Yang betul itu mengumpat.. yang salah itu fitnah "..( Suara Bergemaaa... )

Huhuuu.. Tapi aku ndak bagitau kan siapa yang aku maksudkan di atas..

hehe..anggaplah ini hanyalah monolog dalaman seorang una..


p/s : Mula2 malas mau updated, tetapi bersemangat bila ada kawan2 seperti Solehah dan Izza yang selalu rajin meniupkan semangat kerajinan untuk updated. Dan lagi terharu bila dapat tau Solehah hari hari datang Blog Una yang humble ini, walaupun si Una ni malas mengupdated..

Post selepas ini ada sesuatu untuk kamu-kamu..

9 comments:

Ummu Solehah Muhammad said...

sesuatu tu yg nak tunggu tuuuuuu...

izza the PINKERTON said...

AHAHAHAHAH ada ke tiup.

lepas ni tiup byk2.

fuh fuh fuh fuh fuh!

epal said...

hahahaha macam kamu tinguk spaQ tu hahaha bukan alang2 ko ni una hehehehe


sori tada msa mau menghapdet huhuhu phm2 ja la....x da laptop mu d sni hahahahahahah

UnaChenta said...

solehah,

Tuanguuu..dah siap , aku dah publish!

Izza,

jgn fuhhh banyak sgt, kena tempias! hahahah..jgn marah beb..gurau!

Epal,
x apa, aku mengerti hehe..

Tujuh Kaki Dalam said...

tadi masa berbuka di kantin tempat kerja terlayan juga drama ni.

siyesly dah mcm bukan org Islam.(kata pakcik depan saya)

haih..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

hehhe budak umah kt suker tgk SPA Q

UnaChenta said...

Mardhatillah,

sebenarnya una suka tgk crita ni..tapi kdg2 terganggu dgn beb. pelakon yg x seswai lgsung mekap dia..haha

Dj_Diddy said...

make up plakon2 spa q sangat2 bersesuaian.. sah2 begitulah watak yang dikehendaki..

lainla kalau watak orang kampung.. x kan nak mekap cimtukan?! Golongan elit.. dan juga mereka2 yang bekerja di spa.. begitula mekap yang sepatutnya..

UnaChenta said...

Dj diddy! terima kasih sebab sudi meninggalkan komen :)

Una x cakap semua pelakon dlm drama SpaQ itu x sesuai bermekap tebal.

Dlm entri ada una sebutkan, ada pelakon yg sesuai dan ada yang tidak..

Memang betullah, mekap tebal tu sesuai dgn gol elit, yg kerja di SPA2. tapi tebalnya mekap tu pun kena ngam juga kan kadar ketebalannya.Kalau tebal dan cantik x apa jgak kan..


tapi yg penting, masing2 ada pendapat sendiri.Una follow gak cerita SpaQ ni. Suka tgk wajah pelakon perempuan baru, watak anak perempuan Norish Karman :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails